Kiitos osallistumisesta!

Kiitos osallistumisesta kyläkauppapäivä-arvontaan!

Olemme arponeet osallistuneiden joukosta voittajat ja lähettäneet heille palkinnot. Tällä kertaa onni suosi seuraavia osallistujia:

Kerttu, Outokumpu
Erja, Oulu
Eine, Ii
Ulla-Maija, Laukaa as
Hilkka, Kälviä

Onnittelut voittajille.

Kysyimme arvonnan yhteydessä, millainen on teidän mielestänne hyvä lähikauppa. Vastaajista 42 % arvostaa lähikaupassaan monipuolista valikoimaa ja sopivaa hintaa, 26,5 % ruokakaupan sijaitsemista kävelyetäisyydellä, 16,5 % mukavaa kauppiasta ja tuttua henkilökuntaa, 8 % kaupan lisäksi muiden palveluiden tarjoamista (Posti, Veikkaus, ym.) ja 7 % mahdollisuutta toivoa tuotteita kaupan valikoimaan ja toiveiden toteuttamista. Kiitos vastauksista!

Lähes 400 K-Marketia osallistui 11.6. järjestettävään kyläkauppapäivään. Kyläkauppapäivä on hyvä hetki tutustua oman kylän kauppaan – palveluiden monipuolisuus saattaa yllättää.

Tiesitkö, että
Suomalaisista 79 % toivoo ruokakauppaa kävelyetäisyydelle*
K-Market on moderni kylä- tai kaupunkiyhteisön keskus, 2020-luvun kyläkauppa, lähellä jokaista suomalaista. Meillä kaikki hyvä on lähellä, asioiminen on helppoa ja nopeaa sekä palvelu ystävällistä. K-Marketissa on asiakkaille sopiva monipuolinen valikoima, kattavat palvelut sekä luotettava kilpailukykyinen hintataso.  

Ruokakaupan läheisyyteen toivotaan myös muita palveluja*
Suosituimmat palvelut, joita toivotaan ovat:
Apteekki 69 %
Posti 65 %
Alko 33 %
Verkkokaupan noutopiste 28 %
-    Konnuslahdella kyläkaupasta saa kaikkea mahdollista. Myös erilaiset palvelut ovat tarpeen. Meidän kaupassa voit mennä vaikka jalkahierontaan, kun hieroja on paikalla, kertoo K-Market Konnuslahden kauppias Pentti Kaulamo.

Oman K-Marketin valikoimiin voi vaikuttaa
Vain 24 prosenttia suomalaisista uskoo, että voisi pyytää tuotetta ja että se myös otettaisiin kaupan valikoimaan.*
-    Punavuoressa myydyimpien tuotteiden joukossa ovat avokado, kanan grillikoivet, luomumunat ja hummus. Hyllyissä pitää olla paikkansa myös asiakaskunnan toivomille trendituotteille, esimerkiksi vegaanivaihtoehdoille, kertoo Rööperin oman kyläkaupan K-Market Albertin Herkun kauppias Oskari Lintula.

K-Marketin kauppias luo valikoiman ja palvelut aina omien asiakkaiden toiveiden mukaisesti, joten jokainen K-Market on lähialueensa asiakkaidensa näköinen. Etenkin pienissä kaupoissa tämä antaa tilaa hyllyyn juuri niille tuotteille, joita asiakkaat ostavat. K-Marketit Helsingistä Utsjoelle ovat siis jokainen hieman erinäköisiä.
-    Mäntässä kaupan sydän on palvelutiski, samalla asiakkaat ovat hyvin hintatietoisia ja käyttävät hyödyksi tarjouksia. Hyvä asiakaspalvelu saa meillä usein kiitosta, kertoo K-Market Ruokapaletin kauppias Tia Kähäri.

Ja kyllä, K-Marketissa voit toivoa tuotteita kaupan hyllyyn, kokeile vaikka heti seuraavalla ostosreissullasi!

*Keskon päivittäistavarakaupan lähikauppatutkimus 2015, taloustutkimus